Nieuws enzo

IK HEB GEEN VERSTAND VAN VERZEKERINGEN

Je kunt niet overal verstand van hebben. Dus of ik veel snap van verzekeringen, hypotheken, pensioenfondsen of van financiële dienstverlening in het algemeen? Nou nee, niet echt. Ik begrijp er net zo veel of weinig van als de gemiddelde Nederlander.

Vak apart
Mogelijk weet je zelf wel heel veel van verzekeringen, hypotheken, pensioenfondsen of van financiële dienstverlening in het algemeen. Maar vind je het om die reden juist lastig om daarover helder en duidelijk met klanten of relaties te communiceren. Waarschijnlijk omdat je te nauw bij je product of dienst betrokken bent. Of omdat taal misschien niet je sterkste kant is. En omdat helder en duidelijk communiceren over vrij complexe onderwerpen nu eenmaal ook een vak apart is.

Toegankelijke taal
Ik mag dan geen verstand van verzekeringen hebben, ik kan er wel begrijpelijk over schrijven. Of een al te ingewikkelde tekst in toegankelijke, prettig leesbare taal omzetten. Ik ga namelijk net zo lang door tot ik zelf begrijp wat er staat en wat ik aan die informatie zou kunnen hebben. Want als ik dat zelf begrijp, begrijpen je klanten of relaties zeker òòk wat je wilt overbrengen.