Nieuws enzo

MOET DAT NOU, AL DAT GE-JIJ EN GE-JOUW?

Ooit, nog niet eens zo heel lang geleden, gebruikten we de u-vorm. Zoals de Fransen elkaar 'Vous' noemden en de Duitsers 'Sie'. Het was de tijd dat de telefoon nog aan een draad zat en de post door de brievenbus kwam. Mensen zagen elkaar meestal in het wild op straat en spraken elkander dan keurig en netjes met 'u' aan.

Lees meer

HELDER COMMUNICEREN IN DE ZORG

De zorg is er voor en door mensen. Om de juiste zorg op de juiste plaats te krijgen is heldere communicatie tussen die mensen een onmisbaar hulpmiddel.

Lees meer

ZAKELIJKE CORRESPONDENTIE ZO HELDER ALS GLAS?

Of het nu gaat om zakelijke (nieuws)brieven, e-mailberichten, notities, memo's, offertes, rapporten, artikelen of verslagen... Taal- en spelfouten, wolligheid en stroeve zinsconstructies geven een slordig beeld van je bedrijf of organisatie. Wil je dat liever voorkomen?

Lees meer

HET IS TIJD VOOR BEGRIJPELIJKE TEKST

Lastige materie voor iedereen begrijpelijk maken. Het is tijd voor prettig leesbare, toegankelijke tekst

Lees meer

AANGESLOTEN BIJ WOORDKUNSTENAARS

Woordkunstenaars.nl is wel een beetje anders dan andere ‘tekstmarktplaatsen’.

Lees meer

IK HEB GEEN VERSTAND VAN VERZEKERINGEN

Je kunt niet overal verstand van hebben. Dus of ik veel snap van verzekeringen, hypotheken, pensioenfondsen
of van financiële dienstverlening in het algemeen? Nou nee, niet echt. Ik begrijp er net zo veel of
weinig van als de gemiddelde Nederlander.

Lees meer

ZIJN JE WEBTEKSTEN AAN REVISIE TOE?

Aan de visuele aspecten, functionaliteiten en navigatiestructuur van websites wordt veel aandacht besteed.
De meeste sites zitten dan ook overzichtelijk in elkaar en geven een helder beeld van bedrijf of organisatie.
 Maar het succes van een website hangt van meer af dan alleen techniek en uiterlijk.

Lees meer